Odvádějte opravdu kvalitní práci a budete za svoji práci nadprůměrně zaplaceni

Řemeslníci, kteří mají spoustu zakázek a jsou dobře zaplaceni, odvádějí především velmi kvalitní práci. Většina investorů (investorem nazýváme všechny, kdo staví, rekonstruují nebo potřebují třeba jen vyměnit kohoutek v koupelně) chce mít v první řadě dobře vyřešen problém, který sami neumí nebo nemohou odstranit.  Až v druhé řadě řeší, kolik to bude stát. Peníze jsou důležité, ne ovšem to nejdůležitější.

Pro pochopení si odpovězte na následující otázky: Koupili jste si pro soukromé účely to nejlevnější dostupné auto? Nebo jste si vybrali dražší s lepší výbavou, ale takové, které se Vám líbí a kterému věříte, že se s ním dobře svezete? Většina lidí volí druhou variantu.

Stejně tak je tomu i při výběru řemeslníka. Investoři chtějí kvalitního řemeslníka, který odvede dobře svoji práci a jsou ochotní si za práci připlatit. Musí ovšem vědět, že řemeslník, kterého si vybírají je kvalitní.

Asi Vám vytanula otázka:

Jak investoři poznají, že je řemeslník kvalitní a že jim odvede dobrou práci?

A tím se jim vyplatí zaplatit více než někomu, kdo si bude účtovat nižší cenu? Vždyť to dopředu vědět nemohou,  a tak si mohou porovnávat jen podle peněz.

Vidíte, a přesto to dopředu vědět mohou. Postupujte jako ti nejúspěšnější řemeslníci.

To, že jste kvalitní, musíte vědět především vy sami o sobě. Musíte vědět, že svoji práci děláte dobře. Musíte vědět, že nechcete zákazníky „ošulit“ protože se nevyznají. Musíte vědět, že až odejdete od hotové práce, můžete klidně spát, protože jste odvedli 100% práci, za kterou se nemusíte stydět.

Pak za Vás pracují reference, šuškanda a doporučování od sousedů, od známých a od lidí, kterým jste už práci odvedli. Je super slyšet v telefonu: „Volám Vám, protože jste dělal sousedce koupelnu a ta mi Vás doporučila. Prý jste o trošku dražší než ostatní, ale jste rychlý, precizní, uklidíte po sobě a držíte slovo. No tak to já si radši vezmu Vás než řemeslníka tady v ulici. Můžete se za mnou stavit a udělat mi nacenění na rekonstrukci koupelny.“

Znáte to. V takovém případě si určujete ceny, lidi Vás poptávají a Vy si vybíráte zakázky, které chcete dělat. Když jste příliš drazí, můžete si se zákazníkem o cenách popovídat, a buď cenu snížíte na úroveň, která se líbí zákazníkovi a je i pro Vás dostačující nebo zakázku zkrátka odmítnete.

Jak to udělat, aby zákazníci věděli, že jsme kvalitní, když mě třeba vůbec neznají. Investoři se na Vás mohou obrátit z poptávkových serverů nebo si Vás najít na internetu a poptat Vás a Vaši konkurenci. Pak Vás vůbec neznají a budou vybírat na základě údajů, které jim Vy a vaši konkurenti pošlete. Podle čeho rozhodují investoři? Přečtěte si více v následujícím článku (klikněte na odkaz).

 

Máte vlastní zkušenosti s kvalitou řemeslníků, napište nám o tom do diskuze a pomozte tak čtenářům tohoto blogu.